مقالات لوازم اداری, همه مقالات

بورس انواع صندلی اداری و کارمندی ثابت و چرخدار

صندلی اداری

از نظرشما بهترین صندلی اداری یا کارمندی با داشتن چه ویژگی‌هایی میتواند برای استفاده مدیران و کارکنان، کارآمد و استاندارد باشد؟  برای کار طولانی مدت روی یک صندلی، باید قبل از خرید آن را از تمام جنبه‌ها مورد بررسی قرار دهید. انتخاب اشتباه صندلی اداری از هر نوعی میتواند باعث بروز آسیب فیزیکی به کاربر، هنگام استفاده از صندلی نامناسب و غیر استاندارد شود.

در حال حاضر در بازار مبلمان اداری، صندلی‌ها در تنوع بالا و قیمت‌های متفاوتی تولید و عرضه میشوند. صندلی‌های اداری به دلیل داشتن فاکتورهای استاندارد و راحتی که دارند، امروزه علاوه بر ادارات و شرکتها، طرفداران زیادی برای انجام امور در خانه پیدا کرده‌اند.

صندلی‌های اداری، برای افرادی که به صورت دورکاری مشغول به انجام امور اداری هستند، بهترین نوع صندلی میباشد بورس صندلی اداری مدیریتی و کارمندی با قیمت تولیدی در مرکز آریامیز به صورت اینترنتی و حضوری صورت میگیرد.

در این مقاله تمام سعی ما بر این است که شما اطلاعات کافی برای تشخیص یک صندلی ارگونومیک و استاندارد را هنگام خرید صندلی اداری موردنظر خود داشته باشید و انتخابی مطمئن و درست از بین انواع صندلی‌های موجود در فروشگاه‌ها و بازار داشته باشید.

 

انواع صندلی اداری و کاربرد آنها

صندلی‌های اداری، در سازمانهای مختلف، شرکت‌ها، ادارات، بانک‌ها و در کل برای فضاهایی که در آن افراد مشغول به انجام خدمات و کارهای اداری هستند استفاده میشوند. صندلی اداری که در بانک برای کارمندان مورد استفاده قرار میگیرد، با صندلی مخصوص مراجعان و معاون و رئیس شعبه متفاوت است. پس قبل از خرید صندلی اداری  باید هدف خود را از خرید آن مشخص کنید.

صندلی‌های اداری به صورت کلی به دو دسته صندلی‌های کارمندی و صندلی‌های مدیریتی تقسیم میشوند. صندلی‌ مدیریتی ازنظر ساختار و عملکرد تفاوت‌های اساسی با صندلی‌های کارمندی دارند. برخی از افراد از صندلی‌های مدیریتی برای کارکنان خود نیز استفاده میکنند. قیمت صندلی اداری مدیریتی و یا صندلی کارمندی بستگی به کیفیت و آپشن‌هایی است که صندلی از آنها برخوردار است. در ادامه با انواع صندلی مدیریتی و اداری و ویژگیهای آن‌ها به طور کاملا مفصل صحبت میکنیم.

 

بهترین صندلی مدیریتی و ویژگی‌های آن

ویژگیهای صندلی مدیریتی خوب چیست؟ صندلی مدیریتی یکی از مهمترین صندلی‌های اداری است که معمولا در هر شرکت دولتی و خصوصی و هر اداره و سازمان، یک یا چند عدد از آن دیده میشود. همانگونه که از نام این صندلی پیداست، برای مقام مدیریت طراحی شده است. اما در برخی سازمانها، از صندلی مدیریت برای راحتی کارمندان و عملکرد بهتر کارکنان استفاده میشود. نوع متریال و مواد به کار رفته در تولید صندلی‌های مدیریتی در مقایسه با صندلی کارمندی بهتر است.

خیلی از افراد با اینکه شغل آنها مدیریت نیست، از صندلی مدیریت در محل کار و یا در خانه به عنوان صندلی کار با کامپیوتر یا صندلی مطالعه استفاده میکنند. بنابراین کاربرد صندلی مدیریت تنها به شغل مدیریت و کارفرمایی محدود نمیشود.

 

یکی از برتری‌های صندلی مدیریتی در بین سایر صندلی‌های اداری، داشتن پشتی بلند است. این ویژگی باعث راحت‌تر بودن گردن و کمر کاربر هنگام نشستن طولانی روی صندلی مدیریت است. به جرات میتوان گفت صندلی مدیریت از نظر قابلیت تنظیم حالت و ویژگیهای ارگونومیک و طراحی استاندارد در راس تمام مدلهای صندلی اداری قرار دارد.

اما بهترین صندلی مدیریتی کدام است؟ این به نوع نیاز شما و ویژگیهایی که برای صندلی راحت و خوب در نظر دارید بر میگردد. تمامی صندلی‌های مدیریتی داری پشتی بلند، مکانیزم تنظیم ارتفاع و پشتی صندلی بوده و برای نشستن طولانی مدت شما را یاری میدهند. اما اینکه شما دقیقا صندلی مدیریت را برای چه کاری و چه دکوراسیونی میخواهید بسیار مهم است.

برخی از صندلی‌های مدیریتی فضای کمی را میگیرند و برای اتاق یا خانه مناسب هستند، برخی از آنها حالتی سلطنتی داشته و دارای وزن بالایی میباشند، برخی از آن‌ها چرخدار بوده و برخی دیگر بدون چرخ و ثابت هستند. بنابراین مناسب بودن یک صندلی مدیریت را شرایط و نیازهای شما تعیین میکند.

 

صندلی اداری کارمندی چیست؟

صندلی کارمندی همانگونه که از نامش پیداست، مخصوص شغل کارمندی است و برای کارکنانی ساخته شده که به مدت حداقل 6 ساعت روی صندلی به کار و فعالیت مشغول هستند. با توجه به طولانی بودن مدت زمان فعالیت اکثر کارمندان، مهم‌ترین ویژگی که یک صندلی کارمندی باید داشته باشد، راحتی و استاندارد بودن آن است.

برای تولید یک صندلی استاندارد، باید تمامی قوانین ارگونومی در اجزای صندلی اجرا شود. منظور از ارگونومی چیست؟ صندلی اداری و صندلی کارمندی به دلیل استفاده بلند مدت کاربر، باید به گونه‌ای طراحی شود که با گذشت زمان، کاربر از نظر فیزیکی دچار مشکلات ستون فقرات و گردن نشود. قوانین ارگونومی، اصولی هستند که برای تولید یک صندلی راحت و استاندارد توسط تولیدکنندگان صندلی کارمندی و صندلی مدیریتی اجرا میشوند.

به صندلی کارمندی، صندلی کارشناسی نیز گفته میشود. صندلی کارمندی یک صندلی چرخدار است. داشتن چرخ‌های مقاوم، باعث حرکت راحت کارکنان برای جا به جایی صندلی و تغییر حالت صندلی کارمندی میشود. به دلیل داشتن وضعیت ارگونومیک و راحت بودن صندلی کارمندی، از آن برای کار با کامپیوتر نیز استفاده میشود.

 

مقایسه صندلی کارمندی با صندلی مدیریتی

صندلی‌های مدیریتی انعطاف بیشتری در مقایسه با صندلی کارمندی برای تغییر حالت دارند. قسمت پشتی صندلی‌های مدیریتی قابل تنظیم به سمت جلو یا عقب است. اکثر صندلی‌های مدیریتی سه مکانیزمه هستند، به عبارتی دیگر صندلیهای مدیریت قابلیت تنظیم سه حالت ارتفاع، دسته و کمری را دارند. اما صندلی‌های کارمندی یا کارشناسی در بهترین حالت دو مکانیزمه میباشند.

صندلی‌های مدیریتی علاوه بر اینکه برای کار طراحی شده‌اند، قابلیت بالایی برای از بین بردن خستگی شما در زمان استراحت دارد. این نوع صندلی قابلیت خوابیدن کامل قسمت پشتی است و شما میتوانید در زمان استراحت روی آن دراز کشیده و استراحت کنید.این  در حالی است که صندلی کارمندی چنین قابلیتی ندارد. متریال به کار رفته شده در ساختار صندلی مدیریت بسیار مرغوب و درجه یک میباشد.

تمام تفاوتهایی که میان صندلی اداری کارمندی با صندلی اداری مدیریتی وجود دارد، باعث شده تا قیمت صندلی مدیریتی در مقایسه با قیمت صندلی کارمندی یا صندلی کارشناسی بالاتر باشد.

 

 

خرید اینترنتی بهترین برند صندلی اداری

به دلیل پرفروش بودن صندلی‌های اداری در بستر اینترنت، اکثر عمده فروشان و حتی مخاطبان سایت خرید مبلمان و صندلی‌های اداری به راحتی پس از بررسی ویژگیهای صندلی موردنظر خود، اقدام به ثبت سفارش از طریق فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری میکنند.

برندهای زیادی در ایران و در خارج از کشور مشغول به تولید و عرضه انواع صندلی‌های اداری در طرح‌ها و رنگهای مختلف میباشند. اما بهترین برند صندلی اداری به صورت کلی دارای خصوصات زیر است:

  • یک صندلی اداری درجه یک، با رعایت اصول ارگونومی و استاندارد طراحی و ساخته میشود.
  • صندلی اداری باید حتما حتما دارای قابلیت تنظیم ارتفاع باشد
  • کمردرد، یکی از دلایل نداشتن پشتی مناسب در صندلی اداری است. پشتی یک صندلی اداری استاندارد، از انحنای طبیعی ستون فقرات پشتیبانی میکند. پشتی صندلی باید انحنای کمر را حفظ کند و مانع هر گونه فشار به نقاط مختلف کمر و گردن کاربر شود.
  • ضخامت کافی در قسمت نشیمنگاه صندلی اداری باعث جلوگیری از گود افتادن شده و از سرخوردن کاربر روی صندلی جلوگیری میکند.
  • صندلی اداری به دلیل تغییر وضعیت بدنی کارکنان هنگام کار بهتر است از نوع گردان یا به اصطلاح چرخدار باشد. جنس چرخ‌های صندلی اداری باید به گونه‌ای باشد که از سر خوردن صندلی و واژگون شدن آن جلوگیری کند.
  • تحمل وزن بالا یکی از ویژگیهایی است که یک صندلی اداری خوب و مناسب باید از آن برخوردار باشد.

 

بورس صندلی اداری استاندارد با قیمت باورنکردنی

بورس صندلی اداری در مرکز تجاری آریا میز با قیمت تولیدکننده صورت میگیرد. شما میتوانید صندلی اداری مورد نظر خود را با قیمتی باورنکردنی از مجموعه ما خریداری نمایید.

در هنگام خرید صندلی اداری، به نوع نیاز خود هنگام استفاده از آن دقت کنید. صندلی‌های اداری بر اساس ویژگی‌ها و ساختار و کاربرد خود به صندلی‌های چرخدار و بدون چرخ و صندلی‌های دسته‌دار و بدون دسته تقسیم میشوند. شما برای انتخاب صندلی برای خود یا کارکنانتان باید به نوع فعالیت آنها و مدت زمانی که روی صندلی مشغول به کار هستند دقت کنید.

اگر شما به دنبال یک صندلی اداری مناسب هستید، بهتر است به این نکته توجه کنید که اگر هدف و نیاز شما برای تهیه صندلی به طور دقیق مشخص نشود، حتی بهترین صندلی اداری با بالاترین قیمت بازار هم ممکن است برای شما ناکارآمد باشد.

 

چه نوع صندلی اداری برای کارکنان ما مناسب‌تر است؟

همانطور که گفته شد، صندلی‌های اداری به دو دسته کلی صندلی‌های گردان و صندلی‌های ثابت تقسیم میشوند. در بین این دو نوع صندلی، صندلی گردان اداری از محبوبیت بیشتری برخوردار است. صندلی‌های ثابت باعث خستگی زودرس کارمندان شما میشود. زیرا جابه جایی و تغییر وضعیت بدنی کاربر را محدود کرده و باعث ایجاد آسیبهای جدی به کمر و ستون فقرات در طولانی مدت میشود.

در مقابل صندلی‌های ثابت، صندلی اداری گردان، آزادی عمل بیشتری را به کارکنان میدهد و باعث جلوگیری از گرفتگی و کوفتگی بدن هنگام کار میشود. صندلی اداری چرخان علاوه بر انعطافی که برای حرکت و جا به جایی دارد، ظاهری زیبا و شیک را برای دفترکاری یا شرکت و سازمان شما به ارمغان می‌آورد

یک صندلی گردان خوب و باکیفیت، باعث محافظت از گردن، کمر و وضعیت بدن شما میشود. اگر قصد شما از خرید صندلی‌های اداری راحتی کارکنان شما و بهبود عملکرد و افزایش مدت زمان کار مفید در کارمندان مجموعه است، ما صندلی چرخدار اداری را به شما پیشنهاد میکنیم.

صندلی‌های اداری ثابت معمولا برای سالن‌های کنفرانس، گردهمایی‌ها، اتاقهای انتظار، کلاس‌‌های آموزشی و … استفاده میشوند.

 

بررسی مزایا و معایب انواع صندلی‌های اداری

مبلمان اداری به دو دسته تقسیم میشوند:

1.مبلمان اداری معمولی

2.مبلمان اداری استاندارد

بسیاری از شرکت‌ها اقدام به خرید محصولات دسته اول، یعنی مبلمان اداری معمولی میکنند. دلیل این اقدام تنها هزینه کمتری است که برای خرید صندلی‌های اداری غیراستاندارد پرداخت میکنند. دلیل این انتخاب شرکتها صرفه‌جویی در هزینه‌ها میباشد. صندلی اداری معمولی همان صندلی اداری ارزان است. دقت کنید خرید صندلی اداری معمولی و غیر استاندارد نه تنها صرفه جویی در هزینه نیست، بلکه هدر دادن سرمایه نیز میباشد.

در حقیقت این دسته از افراد علاوه بر هدردادن سرمایه خود، به مرور متوجه خستگی و کم‌کاری نیروها و کارکنان خود میشوند. این موضوع نیز نوعی ضرر مالی در درازمدت برای آینده شرکت خواهد بود.

در مقابل این شرکتها، سازمانهایی وجود دارند که برای به دست آوردن نتیجه مطلوب و پیشبرد اهداف بزرگ شرکت خود، به کیفیت وسایل کار افراد شرکت و بهبود عملکرد آنها توجه میکنند. مدیران این شرکت‌ها به اصولی بودن و استاندارد بودن صندلی‌ها و مبلمان اداری خود اهمیت زیادی میدهند و در آخر نیز نتیجه انتخاب هوشمندانه خود را از عملکرد عالی کارکنان شرکتشان میبینند.

در کنار مطالبی که در مورد صندلی اداری استاندارد و معمولی گفته شد، بهتر است بدانید هر کدام از آنها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. به عنوان مثال صندلی اداری استاندارد با وجود نقاط قوت بسیاری که دارد، قیمت بالاتری نسبت به صندلی اداری معمولی دارد و ممکن است به دلیل تعداد کم و سفارشی بودن، دیرتر به دست مشتری برسد.

از طرفی صندلی‌های اداری معمولی علاوه بر نقاط ضعفی که به آن ها اشاره شد، دارای مزایای منحصر به فردی هستند. یکی از این مزایا وزن کمتر و زیبایی ظاهری آنهاست. صندلی‌های اداری معمولی جای کمتری را اشغال میکنند و خریداران زیادی در بازار دارند. سرعت تولید این صندلی‌ها در بازار بسیار بالا میباشد و به هر تعدادی به سرعت به دست مشتری رسانده میشود.

 

سخن آخر

این مقاله با هدف آگاهی بیشتر جهت خرید و انتخاب مناسب صندلی اداری برای شما عزیزان تهیه و تنظیم شد. حال شما خصوصیات کلی یک صندلی اداری استاندارد و ارگونومی را میشناسید و با بررسی ویژگی‌های یک صندلی میتوانید تشخیص دهید که آیا برای شما یا شرکت و سازمانتان مناسب است یا نه.

برای دریافت مشاوره و لیست محصولات ما از جمله بهترین صندلی‌های اداری و غیراداری با همکاران ما در مرکز آریامیز در تماس باشید.

Back to list

Leave a Reply

Your email address will not be published.